App Growth Hacker – WordDive, DL: 22.9.

Tyyppi: Osa-aikatyö (vähintään 3 päivää viikossa) tai kokoaikatyö
Soveltuva tausta: Opintojen loppuvaihe tai valmistunut
Aloitus: Heti sopivan henkilön löydyttyä
Sijainti: Tampere
Haku DL: 22.9.2017
Katso hakuohjeet: http://www.worddive.com/fi/avoimet-tyopaikat

App Growth Hacker vastaa mobiilisovelluksemme ASO:sta (app store optimisation) eli sovelluksen kaupallistamisen kiihdyttämistä ja orgaanisten latausmäärien kasvattamista sovelluskaupoissa. Tehtäviisi kuuluu mm. sovelluskauppasivujen optimointi, kilpailijoiden benchmarkkaaminen sekä tehtyjen toimenpiteiden mittaaminen ja analysointi.

Sovelluksen sivun lisäksi sovelluksen näkyvyyteen vaikuttaa myös sen laatu ja suosio, eli aikaisempi latausmäärä, käyttäjien jättämät arvostelut, keskimääräisen käyttökerran pituus ja se, kuinka pitkään sovelluksen lataajat käyttävät sitä. Pohdit ja testaat mm. seuraavia kysymyksiä:

– Vastaavatko sovelluksen nimi ja kuvausteksti mahdollisimman tarkasti käyttäjien suorittamia hakuja?
– Minkälaiset ikonit, kuvakaappaukset ja esittelyvideot toimivat parhaiten sovelluksen sivulla sovelluskaupassa?
– Millä hakusanoilla kilpailu on voitettavissa sovelluskaupoissa?

ASO on myös meille erittäin tärkeä kansainvälistymistä edistävä tekijä, ja vaikka se ei ole Suomessa vielä erityisen tunnettua, maailmalla kilpailu on raakaa. Jos sinulla on kauppatieteiden opinnot loppusuoralla tai olet vastavalmistunut, hae paikkaa rohkeasti. Aiempi kokemus mobiilisovelluksista katsotaan eduksi, mutta ei ole välttämätöntä. Tärkeintä on, että sinulla on intoa, ideoita ja kunnianhimoa.

Koulutamme sinusta (täydellä palkalla!) mobiilisovellusten kaupallistamisen ammattilaisen ja siirrämme sinulle mahdollisimman nopeasti käytännön vastuuta sovelluksemme kaupallisesta optimoinnista.

Mikäli tunnistat itsesi kuvauksesta, lähetä hakemus heti. Hae kirjoittamalla meille noin yhden sivun mittainen kirje, jossa kuvaat lyhyesti, miten samaistut alla esitettyihin väittämiin.

– Olen hyvä hakemaan itsenäisesti tietoa ja ottamaan uusia asioita nopeasti haltuun.
– Pystyn vertailemaan sovellusten ominaisuuksia tilastollisesti Excelissä.
– Mobiilisovellusten liiketoimintamallit ja kasvulogiikat kiehtovat minua.
– Olen kiinnostunut tekoälystä ja algoritmien toiminnasta. Haluan esimerkiksi ymmärtää, miksi Apple ja Google tarjoavat tiettyjä sovelluksia muita enemmän.
– Mielestäni kaikkien mobiilisovellukseen tai sen esittelyyn tehtävien muutosten pitäisi olla nähtävissä ensin latausmäärissä ja sitten myynnissä.
– Haluan kehittyä maailmanluokan osaajaksi mobiilisovellusten kaupallistamisessa. Otan koulutuksen ja sparrauksen kiinnostuneena vastaan, mutta kannan vastuun tavoitteistani itse.

Lähetä hakemuskirje sähköpostin liitteenä osoitteeseen hr@worddive.com. Liitä mukaan myös ansioluettelo ja palkkatoive.

Jos haet molempiin avoimiin markkinoinnin paikkoihin, niin tee se mieluiten samalla sähköpostilla.

Jaa Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Leave a Comment

Bot check * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.